martes, 30 de octubre de 2012

De volta per la Tinença de Benifassà

A l’arribar al punt de partida, en el Pantà d’Ulldecona, ens hem trobat amb una aglomeració de ciclistes, vinguts dels llocs més diversos, disposats a començar la ruta.

Després dels preparatius inicials, comencem la ruta. Els primers quilòmetres són en lleu ascens. Passat el desviament del Salt de Robert, la pista comença a empinar-se. Ens ho prenem amb tranquil·litat. Comença a bufar el vent. De moment les ràfegues de vent ens afavorixen i ens tiren una "maneta" en la dura ascensió.

Arribats a l'indicador del "Faig Pare" decidim visitar-ho. Impressionant. Allí ens trobem amb un altre grup de ciclistes de Vila-real. Els deixem tirant-se fotos i continuem la ruta.

Al finalitzar la pujada decidim descansar en el Mas de Vallcanera, a menjar un poquet. Allí trobem a un altre grup de ciclistes vinguts de Barcelona i Girona. En l’avituallament decidim continuar pel GR en compte de per la pista.

El GR fins al Refugi de la Font Ferrara és molt bonic i divertit, val la pena.

Arribats al refugi, i vist l’èxit de la senda, decidim continuar pel mateix fins a Fredes. Errònia decisió! A partir d’ací, es convertix en un continu puja i baixa amb prou zones de caminar en pujada. En les zones de baixada, trams prou compromesos, fins a Roberto pot donar fe de la seua dificultat.

Una vegada en Fredes, la primera cosa que fem, és preguntar si tenim lloc per a menjar i la primera resposta és que de moment està tot ocupat. Avui no dinem! Després, ens preparen una taula, amb la condició que acabem per a les tres. Al final hem disfrutat d’un excel·lent àgape amb les seues ensalades, canelons, cigrons, carn a la brasa i carajillo. Tot magnífic excepte el carajillo, que ha de ser el nom que li donen a una barretja de café amb conyac o ron.

Finalitzat tan agraït "refrigeri", de nou a la bici i, després d’una lleu pujada, cap avall, pel Portell de l'Infern. La veritat, és que després de la por que ens havia ficat Josemi, m’ha paregut fins a assequible, a pesar de les vegades que he hagut de baixar i del fort vent que bufava. També molt recomanable sobretot per les impressionants vistes que es disfruten.

Al finalitzar la ruta, tots hem coincidit en l’espectacularitat de la mateixa i en com ho hem passat de bé.

Salut, pedal i carajillos, dels de veritat, per a tots!

La ruta:

Track

Avui hem rodat:  Antonio, Toni, Roberto, José Luis, Josemi, Maya i jo.