sábado, 3 de noviembre de 2012

Fonts del Desert

Convocats per la programació carajillera i amb les benediccions del nostre apòstol particular (“Estaís locos si salís lloviendo”) comencem la ruta de hui per les fonts del Desert.

Després dels primer quilòmetres d’aproximació ataquem la pujada per la pista roja, a l’inici de la qual, en els mapes, apareix la Font de la Pollasa, font, que d’altra banda, ni trobem ni ens parem a buscar.

Continuem pujant per la pista fins a la desviació cap als horts. Desestimem visitar la Font de la Teula, per a no tenir que recular, i ens dirigim cap a la Font del Naixement o Font de l’Ermità. A pocs metres d’esta font, es troba la Font de Sant Joan, que està canalitzada, suposem, per a abocar l’aigua en la bassa de la del Naixement.

Una vegada en el mirador del Desert, i després de l’abandonament d’Antonio, Paco i Quique, que tenen pressa, seguim la carretera fins a arribar a la Font Tallada, passada la qual ens desviem a l’esquerra per a visitar la Font de Roc. Esta font és una de les més boniques de tot el Paratge, presentant, a més, un bon cabal d’aigua.

Ara toca pujar. Les rampes que conduïxen al Pla de Muletes són prou exigents però, al nostre ritme, no tardem a arribar. Baixem per la senda que conduïx a la Font de Sant Josep, en la mateixa carretera, i seguim per la mateixa fins a la pista de la Matadora.

És tard i decidim no visitar la Font del Mas de Xiva. Baixem per la senda i passada la Font de La Parreta cauen quatre gotes, excusa perfecta per a buscar refugi en El Refugi, valga la redundància. Que conste que l’avortar la programació i no fer l’esmorzar camperol no ha sigut culpa nostra sinó dels “imponderables del temps”.

Després de l’esmorzar, i prevenint l’escapada al Refugi, havia programat tornar a pujar per a visitar la Font de la Salut, però a causa de les “condicions ambientals”, i no precisament la pluja, hem pres la decisió de tornar directament a Castelló.

Al final ens ha eixit una bonica ruta amb parada per a esmorzar i un perfecte dia per a pedalejar.

Fins a la pròxima!

La ruta:

Track

Avui hem rodat:  Pepe, Rodrigo, Miguel Sales, Antonio, Quique, Paco, Miguel i jo.